نفت / شناسه خبر: 16560 / تاریخ انتشار : 1398/6/25 13:22
|

آرامکو برای احیای مجدد به هفته‌ها زمان نیاز دارد

تلاش عربستان برای احیای تأسیسات نفتی خود که در حمله پهپادی جنبش انصار الله یمن از کار افتاد و بازار نفت جهانی را وارد مرحله حساسی کرده، شدت یافته است.

نفتی ها /به نقل از القدس العربی، عربستان سعودی اعلام کرد حمله پهپادی جنبش انصار الله یمن به تأسیسات نفتی وابسته به شرکت آرامکو در دو میدان نفتی «ابقیق» و «خریص» بر تولید ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز معادل نیمی از تولید نفت این کشور و به میزان ۶ درصد از تولید نفت خام جهان تأثیر گذاشته است.

ریاض اعلام کرد که اصلاح خسارت‌های ناشی از این حمله پهپادی ممکن است اما نشانه‌های اولیه حاکی از آن است که آرامکو هرگز نمی‌تواند ظرفیت تولیدی خود را از طریق اصلاح خسارت وارد شده به کارخانه‌های این شرکت در ۴ ماه گذشته احیا کند. منابع آگاه گزارش می‌دهند که جبران خسارت‌های وارد شده به کارخانه أبقیق حدود ۶ ماه طول می‌کشد. 

کارشناسان شرکت‌های جهانی نفت هشدار داده‌اند که بعید به نظر می‌رسد این حملات پهپادی متوقف شوند و هر آن احتمال حمله مجدد وجود دارد و بازار نفت باید این موضوع را مد نظر قرار دهد. 

علاوه بر خسارت‌های مادی وارد شده، شهرت عربستان نیز که همواره به عنوان یکی از منابع موثق عرضه نفت مغرور بوده و مدعی بود چنین حملاتی نمی‌تواند بر ارزش سهام آرامکو تأثیر گذارد، به شدت لکه‌دار شده است.

ایلنا

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/16560

کلیدواژه

ارامکو

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها