نفت / شناسه خبر: 16516 / تاریخ انتشار : 1398/6/16 14:32
|

طوفان دوریان به مخازن ذخیره نفت آمریکا آسیب زد

طوفان دوریان سقف مخازن ذخیره نفت خام در جزیره گرند باهاما را با خود برد و باعث نشتی نفت در این جزیره شد .

نفتی ها /به نقل از بلومبرگ، طوفان دوریان سقف چند مخزن ذخیره نفت خام در جزیره گرند باهاما را با خود برد و باعث نشتی نفت در این جزیره شد .
شرکت ایکویینر نروژ مالک این ذخایر نفتی طی بیانیه ای اعلام کرد:« طبق اطلاعاتی که تا حالا به دست آورده‌ایم، سقف 5 مخزن از بین رفته اند. ما نمی‌دانیم باد آن‌ها را با خود برده یا به داخل مخازن افتاده‌اند» .
شرکت ایکوینر اعلام کرد تصویربرداری هوایی نشان داده نفت به روی زمین نشست کرده است نه به داخل دریا . این مخازن می توانند تا 6.75 میلیون بشکه معادل تقریباً یک میلیون تن نفت خام را ذخیره کنند .این پایانه روز شنبه برای آمادگی در برابر طوفان بسته شده و تا اطلاع ثانوی بسته می‌ماند .
طبق اطلاعات ردیاب کشتی ها ، طی ماه‌های جولای و اوت، کشتی های کمی وارد این پایانه شده اند. یکی از این کشتی ها نفت خام غرب آفریقا را تحویل داده و بقیه نفت از این پایانه بار گیری کرده و به سمت جامائیکا،خلیج آمریکا و ساحل شرقی برده اند .
نفت این پایانه به بوته ها و درختان اطراف راه یافته و تا نزدیکی جاده پیش رفته است. علاوه بر مخازنی که سقف آنها را باد برده، سقف برخی دیگر هم تا حدی خراب شده و به داخل نفت مخازن افتاده‌اند . علاوه بر ویرانی هایی که طوفان دوریان در گرند باهاما به جای گذاشته و افراد بسیاری که بی خانمان کرده، تاثیرات محیط زیستی نشت این نفت هم ضربه دیگری به این منطقه است .
ایکویینر اعلام کرد:« شرایط در باهاماس هنوز چالش برانگیز است و زیرساخت ها خسارات شدیدی دیده اند . تمام منابع مورد نیاز جمع آوری شده اند و نگرانی اصلی ما در حال حاضر اطمینان از امنیت کارکنان و محیط زیست است‌.
ما در حال انتقال مردم و تجهیزات هستیم تا هرچه زودتر جلوی این نشتی را بگیریم» .
آغاز فعالیت ها در این منطقه بستگی به حفظ جریان برق دارد . این طوفان که در حال حاضر به یک طوفان درجه 5 تبدیل شده، شبکه های برق در جزیره گراند باهاما را تخریب کرده است. دو تاسیسات نفتی در این منطقه قرار دارند .

تسنیم

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/16516

کلیدواژه

طوفان دوریان

ذخیره نفت آمریکا

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها