نفت / شناسه خبر: 16102 / تاریخ انتشار : 1398/4/26 08:10
|

سرنوشت کارت‌های سوخت سال ۹۰ دوباره تکرار می شود؟

یکی از روش‌هایی که می‌تواند از مصرف زیاد بنزین و قاچاق آن پیشگیری کند، سهیمه‌بندی بنزین است که موثرترین روش این سهمیه بندی هم ارائه کارت سوخت به مصرف کنندگان است، اما آیا پروژه استفاده از ...

نفتی ها /یکی از روش‌هایی که می‌تواند از مصرف زیاد بنزین و قاچاق آن پیشگیری کند، سهیمه‌بندی بنزین است که موثرترین روش این سهمیه بندی هم ارائه کارت سوخت به مصرف کنندگان است، اما آیا پروژه استفاده از  کارت سوخت این بار موفق خواهد داد؟

۱۲ سال پیش بود که، به منظور هدفمند کردن مصرف سوخت کشور کارت سوخت برای اولین بار ارائه شد این کارت‌ها به مدت هشت سال فعال بودند.
اما با تک نرخی شدن قیمت سوخت، این کارت‌های سوخت هم کم‌کم از چرخه سوخت‌گیری مردم حذف شدند اما پرونده استفاده مجدد آن‌ها هرگز بسته نشد و اکنون نیز قرار است از ۲۰ مرداد سال جاری دوباره فعال شوند.
این در حالی است که چندی قبل رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران بنزین سراسر کشور طی مصاحبه ای اعلام کرد: هنوز زیرساخت لازم در جایگاه‌ها برای اجرای این طرح  فراهم نشده است؛ از سویی دیگر بسیاری از کارتخوان‌ها قدیمی‌ هستند و حتی برخی از نازل‌ها کارتخوان معیوب اند و برنامه‌ای هم برای تعمیر آنها اعلام نشده است.
در همین راستا سایت تحلیلی خبری نفتی‌ها در نظرسنجی این هفته خود از مخاطبینش خواسته تا نظر خود را درباره اجرای این طرح اعلام کنند و به این سوال پاسخ دهند که آیا این بار وزارت نفت می تواند در احیای کارت سوخت موفق شود؟
شما عزیزان نیز می‌توانید برای شرکت در این نظرسنجی اینجا کلیک کنید.


 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/16102

کلیدواژه

احیای کارت سوخت

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها