نفت / شناسه خبر: 16027 / تاریخ انتشار : 1398/4/18 14:50
|

نفت‌های آلوده این بار خود روس‌ها را به جان هم انداخت

تنش ناشی از نفت‌های آلوده چند ماهی هست که به جان صنعت نفت روسیه افتاده و ضررهای جبران ناپذیری هم به آن وارد کرده است از سویی دیگر این باز شرکت خط لوله روسی هم از روس نفت به خاطر کیفیت پایین ...

نفتی ها /تنش ناشی از نفت‌های آلوده چند ماهی هست که به جان صنعت نفت روسیه افتاده و ضررهای جبران ناپذیری هم به آن وارد کرده است از سویی دیگر این باز شرکت خط لوله روسی هم از  روس نفت به خاطر کیفیت پایین نفت تولید اش گلایه کرده است.
در حالی که به نظر می‌رسید بزرگ ترین اختلال در جریان نفت روسیه طی دهه های اخیر رو به پایان گذاشته بوداین بار درگیری به خود شرکت های روسی رسیده است.
بعد از این که معلوم شد در جریان آلودگی های نفتی علاوه بر ضرری که به اقتصاد نفتی روسیه وارد شده ،  اپراتور خط لوله روسیه هم خسارات جدی‌ای دیده است.
این بارشرکت خط لوله ترانس‌نفت روسیه از شرکت تولیدکننده روس‌نفت انتقاد کرد و مدعی شد که روس‌نفت در کنترل کیفی نفت تولیدی دقت کافی نداشته است.
ترانس‌نفت اعلام کرد که روس‌نفت تمایلی به کمک برای حل بحران نفت آلوده در شبکه خطوط لوله دروژبا که در اواخر آوریل آغاز شد، نداشته است و این تولیدکننده بدون هیچ دلیلی به دنبال دریافت خسارت است.
به دنبال این خبر روس‌نفت در بیانیه ای اعلام کرد :به جای این اظهارات نه چندان سازنده، مایل بودیم تدابیر روشن‌تری برای این مشکل مشاهده کنیم.
بحران آلودگی نفت، بزرگترین بحران در تاریخ خط لوله دروژبا بوده که در دهه ۱۹۶۰ ساخته شد و اعتبار روسیه به عنوان یک تأمین کننده انرژی را مخدوش کرده و به توقف فعالیت پالایشگاه‌های متعدد اروپایی منجر شده است.
همچنین تنش‌های قدیمی میان دو شرکتی که توسط یاران نزدیک ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اداره می‌شوند را برانگیخته است.
این دو شرکت با وجود تکذیب اختلاف میان ایگور سچین و نیکولای توکارف، مدیران عامل‌شان در گذشته مکرراً سر مسائل متعددی اختلاف پیدا کرده‌اند و سال گذشته بود که به صلح رسیده بودند.
ترانس‌نفت در بیانیه‌ای اعلام کرد نامه‌هایی از سوی روس‌نفت به مقامات کشور ارسال شده و در آن بدون ارائه سندی که خسارت‌های واقعی را تأیید کند درخواست خسارت شده است.
روزنامه کومرسانت روسیه در ژوئن گزارش کرده بود که روس‌نفت از شرکت بل نفت‌خیم بلاروس تقاضای ۱۵۵ میلیون دلار و از شرکت اورلن لهستان ۰.۴۵ میلیون دلار درخواست خسارت دریافت کرده است و می‌خواهد ترانس‌نفت تضمین کند که این خسارت‌ها را پرداخت می‌کند.
بر اساس گزارش رویترز، ترانس‌نفت همچنین اعلام کرده که روس‌نفت مانع از یک لایحه حمل خط لوله شده که شامل تدابیر کنترل کیفیت نفت است.

 

Reuters

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/16027

کلیدواژه

شرکت روس نفت

نفت آلوده

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها