نفت / شناسه خبر: 16012 / تاریخ انتشار : 1398/4/17 14:41
|

پتروشیمی نوری تا ۱۵ روز آینده در بورس عرضه می شود

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران گفت: به نظر می‌رسد اقدامات اولیه مربوط به ورود پتروشیمی نوری در بورس در نهایت تا ۱۵ روز آینده انجام و عرضه اولیه آن صورت گیرد.

نفتی ها /سال گذشته اقدامات لازم جهت عرضه اولیه پتروشیمی نوری برای سال ۹۸ انجام شد؛ در این زمینه مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه که در فروردین امسال برگزار شد اعلام کرد: در صورت فراهم شدن شرایط لازم، امسال سهام سه پتروشیمی نوری، پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) و پتروشیمی بوعلی در بورس عرضه خواهد شد.

وی گفت: اکنون ساز و کار شفافیت مالی پتروشیمی نوری نیز مراحل نهایی را طی می‌کند و زمان عرضه این سهام به سازمان بورس بستگی دارد.

چند روز گذشته خبری از علی صحرایی، مدیر عامل شرکت بورس تهران در مورد زمان عرضه اولیه شرکت پتروشیمی نوری منتشر شد که در آن اعلام کرده بود، با توجه به تمدید مهلت عرضه به مدت دو ماه از تاریخ ۱۳ اردیبهشت ۹۸، مهلت عرضه سهام این شرکت حداکثر تا ۱۳ تیر ۹۸ است که با توجه به اقداماتی که در راستای تکمیل مدارک و مستندات مورد نظر هیئت پذیرش و ارائه صورت‌های مالی حسابرسی شده انجام شده است، امیدواریم در مهلت تعیین شده، شاهد عرضه سهام شرکت در بورس باشیم.

زمان دقیق عرضه اولیه پتروشیمی نوری در هاله‌ای از ابهام

این در حالی بود که محمد کفاش پنجه شاهی، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در واکنش به صحبت‌های مدیرعامل بورس تهران گفته بود، جلسه‌ای در خصوص زمان عرضه سهام این پتروشیمی در بورس برگزار و مذاکراتی در مورد آن انجام شد اما همچنان زمان دقیق عرضه اولیه پتروشیمی نوری مشخص نیست.

این کارشناس بازار سرمایه به علت تأخیر عرضه سهام این پتروشیمی در بورس تاکید و بیان کرد: تاکنون صورت مالی آماده نشده و اکنون در حالت اجرایی قرار دارد این امر باعث شده تا زمان دقیق عرضه اولیه پتروشیمی نوری در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.

پتروشیمی نوری به زودی عرضه می‌شود

شاپور محمدی امروز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به زمان ورود پتروشیمی نوری در بورس اشاره و تاکید کرد: اقدامات مربوطه به عرضه پتروشیمی نوری در حال انجام است و به زودی شاهد ورود آن به بورس خواهیم بود.

وی ادامه داد: بحث بررسی اطلاعات صورت‌های مالی پتروشیمی نوری از جمله مسائلی بود که منجر به تأخیر ورود این پتروشیمی در بورس شد.

محمدی اظهار داشت: همچنین پتروشیمی نوری باید تعهدی را به شرکت بورس تهران ارائه دهد که اکنون این فرآیند در کنار بررسی صورت‌های مالی آن در حال بررسی است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد نهایتاً تا ۱۵ روز آینده اقدامات اولیه مربوط به ورود پتروشیمی نوری در بورس انجام و عرضه اولیه آن صورت خواهد گرفت.

ایرنا

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/16012

کلیدواژه

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران

پتروشیمی نوری

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها