نفت / شناسه خبر: 15922 / تاریخ انتشار : 1398/4/4 14:32
|

تقاضای چین، قیمت نفت را بالا برد

درحالی که در پی بالاگرفتن جنگ تجاری میان آمریکا و چین، تجار و سرمایه‌گذاران نگران چشم‌انداز رشد اقتصاد جهانی بودند، اما قیمت نفت امروز شاهد نوسان عجیبی بود.

نفتی ها /تا پیش از این به خاطر ناآرامی‌های اخیر خلیج فارس، قیمت نفت رشد داشت اما امروز با افزایش تقاضای چین برای ورادت نفت و کاهش ذخایر نفتی آمریکا قیمت نفت روند صعودی داشت.
نکته ای  که در این میان اهمیت دارد این است که کاهش تولید نفت اوپک اگرچه در روزهای نخست باعث افزایش صادارت نفت آمریکا شد، اما به تدریج سبب کاهش ذخایر نفتی این کشور شد که به دنبال آن طبق پیش‌بینی های قبلی کارشناسن خود بحرانی در صنعت نفت ایجاد خواهد کرد.
زبق آمارها، قیمت شاخص نفت خام برنت امروز با ۲۷ سنت افزایش به ۷۱ دلار و ۹۹ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا با ۴۳ سنت افزایش به ۶۴ دلار و ۴۸ سنت رسید.
در معاملات امروز قیمت شاخص نفت خام برنت برای لحظاتی به سطح ۷۲ دلار و ۸ سنت نیز رسید که بالاترین رقم در سال جاری میلادی است.
بنجامین لو، تحلیلگر مؤسسه فیلیپ فیوچرز گفت: قیمت نفت افزایش یافت، زیرا کاهش غافلگیرکننده ذخیره‌سازی نفت در آمریکا و محدودیت عرضه در بازار سبب شد جو روانی بازار به سوی افزایش قیمت گرایش یابد.
همچنین داده‌های اداره ملی آمار چین امروز نشان داد سطح فرآوری نفت در پالایشگاه‌های این کشور در ماه مارس سال جاری میلادی ۳.۲ درصد نسبت به پارسال افزایش یافت و به حدود ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز رسید.

اما این روند افزایش قیمت نفت در راستای درگیری های نفتی چین و آمریکا، سابقه طولانی تری  دارد، چند ماه  قبل نیز طی گفت‌وگوهای بازرگانی آمریکا و چین سبب شده وبد  قیمت نفت در معاملات  افزایش یابد.

OilPrice

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/15922

کلیدواژه

قیمت نفت چین

افزای بهای نفت

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها