نفت / شناسه خبر: 15910 / تاریخ انتشار : 1398/4/4 07:49
|

اموال تحویلی بابک زنجانی به وزارت نفت کجا رفته است؟

یاران زنگنه از تهدید وی توسط بابک زنجانی می‌گویند و یاران میلیاردر متخلف از تکذیب این اتفاق گواه می‌دهند. دراین میان علی رغم تاکید همراهان و موافقان زنگنه بر این نکته که چرا تا کنون حکم بابک زنجانی...

نفتی ها /یاران زنگنه از تهدید وی توسط بابک زنجانی می‌گویند و یاران میلیاردر متخلف از تکذیب این اتفاق گواه می‌دهند. دراین میان علی رغم تاکید همراهان و موافقان زنگنه بر این نکته که چرا تا کنون حکم بابک زنجانی اجرا نشده اما این سوال ایجاد نشده که پول‌ها و اموالی که تا کنون از زنجانی توسط وزارت نفت گرفته شده کجا هزینه شده است؟
خوشبینانه ماه ها و بدبینانه حدود یکسال است که دیگر زنگنه از جزئیات اموال تحویل شده زنجانی به نفت سخن نمی‌گوید و مشخص نیست این اموال صرف چه هزینه هایی گشته است.
۸ تیرماه سال ۱۳۹۴ به گفته رئیس سازمان بازرسی کل کشوراموال بابک زنجانی کفاف همه بدهی وی را نمی دهد، اما این اموال درستاد هماهنگی مبارزه با فساد اقتصادی مطرح و کل آن شناسایی شده و به وزارت نفت تحویل داده شده است.
دراین بین ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ اصغر هندی باردیگر طی گفت وگویی مفصل با پایگاه اطلاع رسانی نفت (شانا) تاکید می‌کند از اموال بابک زنجانی تنها ۴ واحد آپارتمان در دوبی در اختیار وزارت نفت قرار گرفته و نفت تصمیم به فروش آنان دارد. اگرچه در همان‌زمان نیز بابک زنجانی در جلیات دفاعی خود تاکید می‌کرد وزارت نفت تمام اموال وی در دوبی را به نام خود کرده است. هر چند که این امر همواره به شدت از سوی مسوولان وزارت نفت رد و تکذیب شده است.
بنا براظهارات اصغر هندی در آنزمان بابک زنجانی در دبی ۴ واحد آپارتمان، یک ویلای مسکونی و یک انبار داشته که ویلای مسکونی را گفته  می‌خواهد و فروخته نشود، اما ارزش باقی اموال ایشان حداکثر ۱۵ میلیون دلار می‌شود. در ترکیه هم شرکت هواپیمایی و چند شرکت دیگر دارند که اقدامات خاصی برای تملک آن صورت گرفته و پیگیر آن هستیم اما هنوز چیزی به تملک شرکت نفت در نیامده است. در تاجیکستان نیز شرکت حمل و نقل، یک ترمینال و بانک دارد که همگی در اختیار عوامل آقای زنجانی است، البته گفته می‌شود در مالزی نیز اموالی دارند منتها موردی در اختیار شرکت ملی نفت قرار نگرفته است.
این درحالی است که ۴ اسفندماه سال ۱۳۹۴ پایگاه اطلاع رسانی نفت(شانا) خبر می‌دهد که با موافقت دادستان انقلاب اسلامی و شرکت ملی نفت ایران، برخی دارائی‌های بابک زنجانی برای تسویه بخشی از بدهی‌های وی به شرکت ملی نفت ایران، به مزایده گذاشته شده است. دراین خبر همچنین اشاره می‌گردد دارائی‌های زنجانی از جمله شرکت هواپیمایی قشم ایر، شرکت فراز نمونه قشم (کترینگ)، شرکت آرایشی و بهداشتی سورینت و همچنین شرکت تجار کیش (پروژه دهکده ساحلی کیش) به مزایده گذاشته شده و باقی دارائی‌ها نیز به ترتیب به مزایده می رود و به فروش می رسد و وجوه حاصل از بدهی متهم کسر خواهد شد.  درعین حال دراین خبر تاکید شده آگهی مزایده دارائی‌های شرکت ملی نفت ایران از سوی امین این شرکت (توسعه پایدار آسمان کیش) منتشر شده است.  
دراین بین  مرداد سال ۱۳۹۵ اعلام می‌شود شرکت بازرگانی توسعه پایدار آسمان کیش در نظر دارد، اس سی تی بانکرز کیش، مجتمع تفریحی و تجاری تهران قدیم کیش، بین المللی گروه هتل های سورینت، هایدروپونیک مهستان کیش و سرمایه گذاری توسعه ساختمان آماج قشم را به فروش برساند.
درهمان‌زمان آگهی مزایده ای دیگر منتشر می‌گردد و درآن تاکید می‌گردد شرکت بازرگانی توسعه پایدار آسمان کیش در نظر دارد، ملک ایران زمین، ملک خدامی، ساختمان خیابان دولت، ساختمان چهل کتاب، ساختمان جماران، آپارتمان برج تهران، مغازه های پاساژ سجاد ۲۲ باب، آپارتمان خیابان فرشته،  آپارتمان ولنجک، ملک هشتگرد، ملک ایرتویا (قشم) را به فروش برساند.
دراین بین ۱۷ خرداد سال ۱۳۹۶ بیژن نامدار زنگنه طی اظهارنظری تاکید کرده است: " املاک این بدهکار نفتی تحویل وازت نفت داده شده و این وزارت خانه به ترتیب معقولی آن‌ها را برای فروش عرضه خواهد کرد."
۵ آذر سال گذشته اصغر هندی مسئول کمیته پیگیری کننده مطالبات وزارت نفت تاکید کرده هنوز مقدار قابل توجهی از اموال مصادره شده بابک زنجانی به فروش نرسیده است.
یک هفته پیش از انتشار این خبر بخشی از اموال بابک زنجانی به مناقصه گذاشته شده بود که در بین آن‌ها از موتورسیکلت ۸۰۰ میلیون تومانی تا خودروی یک میلیارد و نیمی وجود داشت.
دراین بین این روزها علی رغم تاکیدهای مکرر یاران زنگنه بر عدم اجرای حکم زنجانی و یا حاشیه‌هایی چون تهدید وزیرنفت توسط این میلیاردر متخلف اما هنوزهم هیچ یک از مسوولان نفت از جزئیات پرداخت مطالبات بابک زنجانی حرفی به میان نکشیده اند و مشخص نیست بالاخره اموال بابک زنجانی تا کنون تا چه اندازه به فروش رسیده و منابع مالی آن در چه بخش‌هایی هزینه گشته است؟
به هرحال این سوالی است که در تمام روزهای پرحاشیه زنجانی و زنگنه پنهان مانده و لازم است مسوولان نفت به طور شفاف و واضح جوابگوی آن باشند!
 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/15910

کلیدواژه

بابک زنجانی

زنگنه

وزارت نفت

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها