نفت / شناسه خبر: 15897 / تاریخ انتشار : 1398/4/3 11:17
|

تلاش دیپلماتیک هند برای پایین نگه داشتن قیمت نفت

با افزایش تنش های بین ایران و آمریکا که قیمت نفت خام ، هزینه حمل و نقل و بیمه نفتکش ها را بالا برده ، هند مذاکرات دیپلماتیک با تولیدکنندگان بزرگ نفت را آغاز می‌کند.

نفتی ها /به نقل از اکونومیک تایمز ، با افزایش تنش های بین ایران و آمریکا که قیمت نفت خام ، هزینه حمل و نقل و بیمه نفتکش ها را بالا برده ، هند مذاکرات دیپلماتیک با تولیدکنندگان بزرگ نفت را آغاز می‌کند.

 در حالی که از زمان وضع دوباره تحریم ها علیه ایران در سال گذشته، تنش‌ها افزایش یافته، حملات اخیر به نفتکش ها در خلیج فارس و هدف قرار گرفتن یک پهپاد آمریکایی توسط ایران این تنش‌ها را شدیدتر کرده است.

 طی فقط دو هفته، دارمندرا پرادهان وزیر نفت هند با ریک  پری وزیر انرژی آمریکا ، یوری تروتنف معاون نخست‌وزیر روسیه،  سلطان احمد الجابر وزیر اماراتی و خالد الفالح  وزیر انرژی عربستان در مورد وضعیت ژئوپلتیکی منطقه و تأثیر آن بر قیمت نفت گفتگو کرده است. او از آنها برای حفظ قیمت نفت در یک سطح  منطقی کمک خواست. برای هند که 84 درصد نیازهای نفتی خود را وارد می‌کند ، هر گونه احتمال عرضه پایین نفس مخرب است. قیمت نفت به خاطر درگیری ایران و آمریکا طی یک هفته 5 درصد افزایش یافت.

 ونکاتش، مدیرعامل شرکت پالایشی و پتروشیمی مانگالور گفت:« ما به دقت قیمت نفت را کنترل می‌کنیم. فعلا عرضه نفت مشکلی ندارد و تاثیری بر هزینه بیمه و حمل و نقل نگذاشته است».

یک مدیر صنعتی دیگر گفت:« اگر این تنش‌ها ادامه یابد، هزینه حمل و نقل و بیمه افزایش می‌یابد .ریسک این کار بالاست و به زودی مالکان نفتکش ها و بیمه گر ها قیمت ها را بالا می برند».

 نیروی دریایی هند از کشتی‌ها و هواپیماهای جنگی برای تامین امنیت نفتکش هایی که از خلیج فارس به سمت هند می‌روند استفاده می‌کند. سخت است با یک یا دو کشتی جنگی امنیت تمام محموله‌های نفتی به سمت هند را تامین کرد ولی می تواند عاملی بازدارنده برای هر کسی باشد که قصد خرابکاری دارد.

 وی گفت:« احتمال جنگ ایران و آمریکا کم است چون هیچ کدام از دو طرف این جنگ را نمی خواهند».

تسنیم

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/15897

کلیدواژه

قیمت نفت خام

هزینه حمل و نقل

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها