نفت / شناسه خبر: 15869 / تاریخ انتشار : 1398/4/1 10:29
|

قیمت جهانی نفت از ۶۵ دلار گذشت

قیمت جهانی نفت در معاملات امروز به روند صعودی خود ادامه داد و هر بشکه نفت برنت دریای شمال از ۶۵ دلار عبور کرد.

نفتی ها /قیمت نفت در ادامه معاملات امروز به روند صعودی خود ادامه داد و هر بشکه نفت برنت دریای شمال به بیش از ۶۵ دلار رسید.

قیمت نفت برنت در معاملات امروز ۹۱ سنت افزایش یافت و در برابر ۶۵ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه معامله شد. قیمت نفت سبک آمریکا نیز با ۵۹ سنت افزایش به ۵۷ دلار و ۶۶ سنت رسید.

به‌دنبال سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکایی در آسمان ایران قیمت جهانی نفت که روندی نزولی را طی می‌کرد رو به افزایش گذاشته است.

ترامپ دیروز در اظهاراتی منفعلانه تلاش کرد شلیک موشک ایرانی به‌سوی پهپاد آمریکایی را کم‌اهمیت جلوه دهد. وی مدعی شد که این حمله احتمالاً به‌دستور مقامات ارشد ایرانی انجام نگرفته بلکه تصمیم شخصی یک ژنرال بوده است.

وی که اقتصاد ایران را به‌اصطلاح خودش تحت تحریم‌های فلج‌کننده قرار داده است در جدیدترین اظهارنظر خود مدعی شده است به‌دلیل نگرانی از تلفات بالای انسانی دستور حمله تلافی‌جویانه به ایران را متوقف کرده است.

به‌دنبال حملات هفته‌های اخیر به تانکرهای نفتی در تنگه هرمز، تنش‌ها در خاورمیانه که محل عرضه بیش از ۲۰ درصد نفت جهان است به‌شدت افزایش یافته است. واشنگتن تهران را متهم به دست داشتن در حمله به تانکرها کرده، اما ایران این اتهامات را قویاً رد کرده است.

در همین حال، با تقویت احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا امیدها به افزایش تقاضا برای نفت نیز بیشتر شده است.

تسنیم

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/15869

کلیدواژه

قیمت جهانی نفت افزایش

افزایش قیمت جهانی نفت

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها