نفت / شناسه خبر: 15809 / تاریخ انتشار : 1398/3/25 10:44
|

افزایش ۳ برابری صادرات نفت آمریکا به کره جنوبی در پی تحریم ایران

در پی عدم تمدید معافیت ها از تحریم نفتی ایران، کره جنوبی در ماه می میلادی ۳۳۷۰۱۴ بشکه در روز از آمریکا نفت وارد کرد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳ برابر شده است.

نفتی ها /به نقل از رویترز، کره جنوبی تمام واردات نفت خود را از ایران در ماه می با پایان یافتن معافیت های خرید نفت ایران در ابتدای ماه گذشته متوقف کرد.

 پنجمین وارد کننده بزرگ نفت دنیا در بین کشورهایی قرار داشت که در نوامبر سال گذشته معافیتی ۶ ماهه  از آمریکا  گرفته بود و از ژانویه سال جاری پس از چهار ماه واردات نفت از ایران را آغاز کرده بود.

 واردات نفت این کشور از ایران برای دوره ژانویه تا می ۳.۸۶ میلیون تن معادل ۱۸۷۱۷۹  بشکه در روز بود. در حالی که کره جنوبی سال گذشته در همین دوره زمانی ۵.۴۵ میلیون تن نفت از ایران وارد کرد .

 خریداران نفت کره جنوبی از ایران میعانات گازی و نفت فوق سبک وارد می‌کردند.

 اس کی اینوویشن، مالک اس کی انرژی، بزرگترین پالایشگاه کره جنوبی و اس کی اینچئون پتروکم، سازنده مواد پتروشیمی در اواخر می اعلام کردند در حال جایگزینی نفت ایران با نفت منابع دیگری مثل قطر و روسیه هستند.

کل واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه می ۱۱.۱ درصد سقوط کرد و به ۱۱.۲۷ میلیون تن معادل ۲.۶۵ میلیون بشکه در روز رسید

واردات کره از عربستان سعودی ، بزرگترین عرضه کننده نفت دنیا ۵.۱ درصد افزایش یافت و به ۳.۳۹میلیون تن معادل ۷۹۸۶۹۵ بشکه در روز نسبت به سال قبل از آن رسید.

 واردات کره از قطر ۱۰.۱ درصد به صورت سالانه بالا رفته و به ۶۶۰۷۵۲ تن معادل ۱۵۵۵۹۶ بشکه در روز رسید.

 کره جنوبی همچنین ۱.۴۳ میلیون تن نفت خام معادل ۳۳۷۰۱۴ بشکه در روز در ماه می از آمریکا نفت وارد کرد که نسبت به ۴۰۵۱۵۸ تن سال قبل بیش از ۳ برابر شده است.

 واردات نفت این کشور از ژانویه تا می ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۶۱.۱۷ میلیون تن به صورت سالانه رسید.

 شرکت ملی نفت کره اطلاعات نهایی واردات نفت این کشور را در اواخر همین ماه می کند.

تسنیم

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/15809

کلیدواژه

تحریم ایران

معافیت های نفتی ایران

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها