نفت / شناسه خبر: 15794 / تاریخ انتشار : 1398/3/22 16:11
|

سهم ۱۰ درصدی یارانه انرژی از تولید ناخالص داخلی

سخنگوی صنعت برق گفت:طبق اطلاعات موجود، ایران حدود ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی خود را صرف یارانه انرژی می‌کند و در سال ۲۰۱۷ میلادی بیشترین یارانه را به مصرف کنندگان برق خود اختصاص داده است.

نفتی ها /به نقل از وزارت نیرو، مصطفی رجبی‌مشهدی، با تاکید بر اینکه مشترکان پرمصرف پنج برابر خوش مصرف‌ها از انرژی الکتریکی استفاده می‌کنند، گفت: همین امر موجب شده است تا گروه پرمصرف‌ها در تضاد با عدالت اجتماعی از یارانه پنهان انرژی بیشتری استفاده کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت تمام شده برق بسیار بیشتر از مبلغی است که از مشترکان دریافت می‌شود و همین منجر به بدهی‌های صنعت برق به بخش تولیدکنندگان و پیمانکاران این صنعت شده و ما نمی‌توانیم توان پرداخت هزینه‌های تولید برق را داشته باشیم.

رجبی‌مشهدی با تاکید بر اینکه ادامه این روند سرمایه‌گذاری در صنعت برق، توسعه آن را کند می کند، افزود: عدم سرمایه‌گذاری‌ها صنعت برق در موعد مقرر موجب خواهد شد تا این چرخه بعدها تامین بار پیک مصرف ما را دچار مشکل کند. طبیعتاً اگر مشترکان پرمصرف هزینه واقعی را پرداخت کنند، از کالاهای با استاندارد و بازدهی بالاتری استفاده می‌کنند و انرژی کمتری را مصرف خواهند کرد.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه ایران بیشترین یارانه را به مصرف‌کنندگان برق پرداخت می‌کند، ادامه داد: براساس اطلاعات موجود کشور ایران حدود ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی خود را صرف یارانه انرژی می‌کند و در سال ۲۰۱۷ میلادی بیشترین یارانه را به مصرف کنندگان برق خود اختصاص داده است. وزارت نیرو از ابتدای خردادماه تعرفه مشترکان پرمصرف را حدود ۱۶ درصد افزایش داده است تا بتواند یارانه انرژی پرمصرف‌ها را کمتر کند و در مقابل مشترکانی که نسبت به سال گذشته برق کمتری مصرف کنند تشویق می‌شوند و مبالغ کمتری را در قبوض خود پرداخت خواهند کرد.

مهر

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/15794

کلیدواژه

رشد تولید ناخالص داخلی‌

یارانه انرژی از تولید ناخالص داخلی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها