نفت / شناسه خبر: 15775 / تاریخ انتشار : 1398/3/21 13:51
|

روش جدید روسیه برای فروش نفت/روسیه هم تحریم‌ها را دور زد

بعد از تهدیدهای آمریکا در مقابل معامله نفتی اروپایی‌ها و روسیه، مدیرعامل شرکت بزرگ رزنفت روسیه اظهار داشت این شرکت می‌تواند در آینده نفت را با استفاده از ارز مجازی بخرد.

نفتی ها /ایگور سچین، مدیرعامل شرکت بزرگ رزنفت روسیه در تازه ترین اظهارات خود اعلام کرد: این شرکت می‌تواند در آینده نزدیک با استفاده از ارز مجازی به خرید و فروش نفت بپردازد.
افزون بر سچین عنوان کرد که ‌می‌تواند از گلوبال کوین فیس بوک که به زودی راه اندازی می شود نیز، برای خرید نفت استفاده کرد.
مدیر رزنفت در ادامه به این نکته نیز اشاره کرد که  قبل از  آغاز این کار موانعی در فضای ارز مجازی وجود دارد که باید به صورت کامل شناسایی و رفع و رجوع شود زیرا به نظر می‌رسد در این راه مشکلات امنیتی  زیادی به وجود بیایید و درصورت عجله کردن در این موضوع ممکن است شرکت های بزرگ انرژی روس، از جمله رزنفت را پشیمان کند.
 سچین در ادامه این ابراز  نگرانی خود گفت: انعطاف پذیری زیاد که این روش دارد  اغلب به معنای آسیب پذیری بیشتر نیز هست و دیجیتالی شدن ممکن است خطراتی برای حفظ اسرار تجاری داشته باشد که شرکت های تکنولوژی نیز در این خصوص پاسخ های خوبی برای این سوالات اساسی ندارند.
از همین رو برای  رفع این مشکل  لزوم ایجاد مکانیزم های نظارتی جدید و ذخایر اضافی به شدت نیاز می‌شود .
این اولین باری نیست که روسیه به دنبال یک روش آسان و همگانی برای  فروش انرژی خود است ، پیش از این نیز ایگور یوسفف، وزیر سابق انرژی روسیه پیشنهاد ایجاد یک ارز مجازی با پشتوانه نفت را به دوما داده بود ؛ مجلس نمایندگان روسیه نیز به دنبال قوانین ارز مجازی بوده اند حال باید دید سرانجام روسیه چه تصمیمی برای  فروش بی دردسر نفت خود خواهد گرفت.
در پایان باید گفت پیش از این نیز  دولت ونزوئلا یک ارز مجازی با پشتوانه نفت با نام پترو ساخته که به این کشور برای دوری از تحریم های بین المللی و دسترسی به ارز خارجی کمک می‌کند و تاکنون علی رغم برخی مشکلات چندان هم ناراضی کننده نبوده است.


RT

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/15775

کلیدواژه

نفت روسیه

فروش نفت روسیه

مدیرعامل شرکت بزرگ رزنفت روسیه

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها